Všeobecné obchodní podmínky obchodní korporace

YATUN, s.r.o.
obchodní korporace se sídlem V Olšinách 2300/75, 100 00 Praha 10
IČO 28176791
DIČ CZ28176791
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C130798
bankovní spojení: 279739100/0300

I.

Základní ustanovení

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky („VOP“) upravují obchodněprávní závazkové vztahy mezi obchodní korporací YATUN, s.r.o. („prodávající“) a jejími obchodními partnery („kupující“).

1.2. Tyto VOP jsou se vztahují na všechny obchodněprávní závazkové vztahy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícími vdobě jejich platnosti. Prodávající si vyhrazuje právo jednostranně v případě potřeby měnit znění VOP. Vydáním nového znění VOP zaniká účinnost předchozích VOP s tím, že nové VOP jsou platné pro všechny obchodní případy založené počínaje datem platnosti nových VOP.

1.3. Kupující se zavazuje při prvním obchodním kontaktu předložit prodávajícímu aktuální a pravdivé doklady o svém podnikatelském oprávnění a své právní subjektivitě (výpis z obchodního rejstříku, kopie živnostenského listu, osvědčení o DPH) a informovat prodávajícího o osobách oprávněných zastupovat kupujícího v jednáních s prodávajícím a tyto údaje průběžně aktualizovat.

1.4. V případě, že nebude prodávajícímu oznámena změna a zboží resp. službu odebere osoba, která již své oprávnění ztratila, nese veškerá rizika nákupu kupující, tzn., že se v takovém případě kupující zavazuje uhradit odebrané zboží.

 

II.

Obchodní podmínky

2.1. Veškeré obchodní případy dle těchto VOP jsou zakládány objednávkou. Za objednávku se považuje objednávka (zadaná po přihlášení uživatele prostřednictvím webového rozhraní elektronického systému prodávajícího na adrese www.yatun.cz („systém YATUN“), zaslaná emailem na adresu obchod@yatun.cz anebo jiným způsobem dle praxe zavedené vkonkrétním případě mezi kupujícím a prodávajícím) doručená prodávajícímu, a která splňuje náležitosti stanovené těmito VOP.

2.2. Objednávka musí obsahovat tyto náležitosti:

- obchodní firmu, IČO, DIČ a sídlo kupujícího,

- objednací kódy produktů dle elektronického systému prodávajícího, textové označení produktů, příp. upřesňující slovní popis;

- množství požadovaných kusů produktů, způsob jejich dopravy a přesné místo dodání;

- způsob dodání, příp. nejpozdější termín dodání, pokud má kupující o dodání zboží zájem jen do určité konkrétní doby;

- jméno oprávněného zástupce kupujícího.

2.3. Na základě řádné objednávky kupujícího vystaví prodávající potvrzení objednávky,

kterým kupujícímu potvrdí druh a množství zboží (služeb), jež se zavazuje kupujícímu dodat, předpokládaný termín dodání, cenu plnění, způsob platby, způsob a cenu dopravy. Toto potvrzení objednávky prodávající zašle kupujícímu obdobným způsobem, kterým obdržel objednávku. Potvrzením objednávky je uzavřena dílčí smlouva (kupní, o dílo, aj.).

 

III.

Cenové a platební podmínky

3.1. Zboží a služby prodávající kupujícímu nabízí za ceny uvedené po přihlášení uživatele prostřednictvím elektronického systému prodávajícího na adrese www.yatun.cz. Vkonkrétních případech, kdy cena v ceníku uvedena není, ajedná se typicky o zakázkovou výrobu nebo dodání zboží vyžadující individuální úpravy, bude cena vycházet z individuální nabídky, kterou kupujícímu prodávající potvrdí emailem.

3.2. Prodávající má právo zvolit si po přihlášení uživatele do elektronického systému prodávajícího na adrese www.yatun.cz způsob zaplacení kupní ceny – varianty, které jsou kupujícímu k úhradě k dispozici jsou plně v diskreci prodávajícího. V případě, že si kupující zvolí úhradu formou zálohové faktury, lhůta k plnění prodávajícího nezačne běžet dříve než připsáním platby ve prospěch bankovního účtu prodávajícího. V případě prodlení kupujícího s úhradou jakýchkoli závazků vyplývajících ze vzájemných obchodněprávních vztahů, je prodávající oprávněn, nikoliv však povinen, požadovat po kupujícím smluvní úrok z prodlení ve výši 0,2 % z dlužné částky denně a kupující se zavazuje tento smluvní úrok z prodlení uhradit. Vyúčtováním či úhradou smluvního úroku z prodlení nejsou dotčeny jiné nároky prodávajícího, zejm. nárok na náhradu škody.

3.3. Jestliže kupující neuhradí jakýkoli svůj splatný závazek v dohodnuté nebo stanovené lhůtě, je prodávající oprávněn přerušit další dodávky zboží a služeb a po tuto dobu není v prodlení.

3.4. V případě, kdy kupující neuhradí jakýkoli svůj splatný závazek v dohodnuté nebo stanovené lhůtě, stávají se prvním dnem prodlení splatnými veškeré pohledávky prodávajícího za kupujícím.

 

IV.

Dodání zboží

4.1. Kupující má právo zvolit si po přihlášení uživatele do elektronického systému prodávajícího na adrese www.yatun.cz u každé objednávky způsob dopravy, přičemž možnosti dopravy a cena je v případě každé objednávky kalkulována v elektronickém systému prodávajícího:

- osobní odběr – zboží je možné vyzvednout přímo v provozovně prodávajícího. Osoba, která odebírá zboží, je povinna prokázat kupujícímu svou totožnost a doložit oprávnění k odběru zboží příslušným záznamem v seznamu oprávněných osob v elektronickém systému prodávajícího na adrese www.yatun.cz anebo jiným způsobem, který bude v konkrétním případě dle plné diskrece prodávajícího pro prodávajícího akceptovatelný.

4.2. - doprava tuzemskou spediční společností – dopravné může být dle diskrece prodávajícího kupujícímu u konkrétní objednávky prominuto, příp. přefakturováno současně se zbožím.

4.3. - jiné způsoby přepravy zásilek podle požadavku a na náklady kupujícího; v takovém případě, kdy kupující trvá na nestandardní formě přepravy, zavazuje se kupující uhradit náklady přepravy v plném rozsahu a manipulační příplatek prodávajícímu ve výši 100 Kč + DPH.

4.4. Pokud předem zaplacené zboží, u kterého si kupující zvolil jako způsob dopravy „osobní odběr“ nebude převzato kupujícím do 5 pracovních dnů od termínu dodání uvedeném v potvrzení objednávky, může být zboží zasláno na adresu kupujícího, uvedenou v jeho objednávce, a to na nebezpečí a náklady kupujícího.

4.5. Pokud předem nezaplacené zboží, u kterého byl v objednávce uveden jako způsob dopravy „osobní odběr“ nebude převzato kupujícím do 5 pracovních dnů od termínu dodání uvedeném v potvrzení objednávky, má prodávající právo považovat příslušnou objednávku za zrušenou. V takovém případě se kupující zavazuje prodávajícímu uhradit smluvní pokutu ve výši 10 % z ceny závazně objednaného a neodebraného zboží bez DPH.

4.6. Vlastnické právo k předmětu koupě přechází na kupujícího až úhradou celé kupní ceny vč. příp. příslušenství a úhradou všech závazků kupujícího plynoucích z příp. porušení smlouvy. Do této doby zůstává předmět koupě majetkem prodávajícího a kupující není oprávněn ho dále zcizovat, či zatížit jinými právy třetích osob (např. zástavním právem). Zaplacením se rozumí připsání celé fakturované ceny na účet prodávajícího vč. příp. příslušenství. Nebezpečí škody na zboží na kupujícího přechází jeho převzetím, předáním k přepravě, příp. dnem, kdy kupující zboží převzít měl a nepřevzal.

 

V.

Předání a převzetí zboží

5.1. Prodávající splní svoji povinnost dodat zboží okamžikem jeho předání kupujícímu (v případě osobního odběru), nebo předáním zboží prvnímu dopravci.

5.2. Kupující každým objednáním zboží od prodávajícího potvrzuje svůj souhlas se zněním „Všeobecných obchodních podmínek“ prodávajícího ve znění platném ke dni objednání zboží. Prodávající je oprávněn v případě potřeby znění „Všeobecných obchodních podmínek“ jednostranně měnit. Aktuální znění Všeobecných obchodních podmínek je dostupné na webových stránkách prodávajícího na adrese https://www.yatun.cz/vseobecne-obchodni-podminky-obchodni-korporace

5.3. Při osobním převzetí zboží se kupující zavazuje zkontrolovat obsah dodávky vůči dodacímu listu. Pokud obsah dodávky neodpovídá dodacímu listu, je kupující povinen dodávku odmítnout jako celek.

5.4. Při převzetí zboží doručeného dopravcem je kupující povinen zkontrolovat její stav. V případě poškození obalu nebo jiných zjevných vad, nebo nesouladu mezi údaji na přepravním listu a skutečností je povinen sepsat s dopravcem zápis o doručení zásilky s výhradami, případně zásilku odmítne převzít. Bez zbytečného prodlení po převzetí, nejpozději však do 3 pracovních dnů, je kupující povinen zkontrolovat i obsah zásilky dle přiloženého dodacího listu a ověřit funkčnost dodaného zboží. Pokud obsah zásilky neodpovídá dodacímu listu, je kupující povinen okamžitě informovat prodávajícího.

 

VI.

Záruční podmínky

6.1. Prodávající poskytuje na vybrané druhy zboží (produktů) záruku jakosti, kterou přejímá závazek, že dodané zboží bude v záruční době způsobilé pro použití ke smluvnímu nebo obvyklému účelu, či že si zachová smluvené nebo obvyklé vlastnosti. Záruční doba začíná plynout převzetím zboží kupujícím od prodávajícího (v případě osobního odběru) či dopravce (v případě zaslání zboží dopravcem).

6.2. Prodávající poskytuje záruční lhůtu na zboží 24 měsíců, pokud dále v elektronickém systém prodávajícího u konkrétního zboží není stanovena záruční lhůta jiná.

6.3. Po dobu od uplatnění řádné a oprávněné reklamace (tj. fyzického převzetí reklamovaného zboží prodávajícím) do jejího vyřízení (převzetí opraveného, vyměněného zboží kupujícím) se běh záruční lhůty přerušuje.

6.4. Je-li předmětem obchodního vztahu zboží označené jako zlevněné nebo použité, poskytuje se záruka jen v případech výslovně uvedených.

6.5. Prodávající má právo na vyúčtování prokazatelně vzniklých servisních a manipulačních nákladů spojených s manipulací a testováním zboží ve výši 500 Kč bez DPH za každý případ, jestliže:

- zboží k reklamaci je odesláno bez řádného reklamačního protokolu;

- reklamace bude posouzena jako neoprávněná;

- bude zjištěno, že závada byla způsobena nevhodným zacházením se zbožím;

6.6. V případě, že vznikne vada na zboží v záruční lhůtě, má kupující nárok na bezplatné odstranění vady. Vada může být odstraněna (i) opravou zboží, (ii) dodáním nového zboží anebo (iii) poskytnutím přiměřené slevy na vadné zboží.

6.7. Výběr způsobu odstranění vady je v diskreci prodávajícího.

6.8. V případě, kdy je zboží nefunkční, současně neopravitelné a není možno dodat zboží nové, má prodávající právo od kupní smlouvy odstoupit.

6.9. Prodávající u zboží neodpovídá za škody vyplývající z provozu zboží (přirozeným opotřebením zboží), funkčních vlastností a škod z neodborného používání zboží, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a chybnou manipulací, popř. nepovolenou manipulací se zbožím. Na vady tohoto typu se nevztahuje ani poskytnutá záruka. Dále se záruka nevztahuje na vady zboží vzniklé:

- použitím neautorizovaného softwaru a spotřebního materiálu;

- počítačovými viry;

- používáním zboží v pracovních podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy normovaným pracovním podmínkám kancelářského prostředí;

- používáním zboží způsobem, který je v rozporu s dokumentací či instrukcemi prodávajícího;

- neautorizovanými mechanickými, softwarovými nebo jinými zásahy do přístrojů;

- poškozením nebo ztrátou pečetě;

- neodbornou instalací, neodborným obsluhováním či zanedbanou péčí o zboží;

- zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušným normám ČSN;

- poškozením zboží v důsledku poruchy či přepětí elektrické sítě;

- v důsledku nebo v souvislosti s mechanickým poškozením zboží.

 

VII.

Reklamační řád

7.1. Prodávající stanoví pro případ reklamace plnění poskytnutého kupujícímu následující pravidla.

7.2. Podpisem přepravního listu dopravce kupující potvrzuje, že zásilku převzal bez výhrad a na případné poškození zjištěné později nelze vůči přepravní společnosti uplatnit reklamaci („převzetí od dopravce“). Kupující se proto zejména zavazuje, že před každým převzetím jakékoli zásilky zboží od dopravce, zkontroluje neporušenost obalů každé jednotlivé části každé zásilky. V případě, že bude jakýkoli obal zásilky poškozen nebo zboží nebude množstvím a druhem odpovídat objednávce a dodacímu listu, je kupující oprávněn odmítnout částečně nebo zcela převzetí zásilky. V každém takovém případě se kupující zavazuje sepsat s dopravcem záznam o rozsahu poškození, příp. o nesouladu zásilky sdodacím listem, a spolu svyjádřením dopravce tento záznam bezodkladně týž pracovní den odeslat prodávajícímu.

7.3. Kupující je povinen provést inspekci zboží (zboží vybalit, prohlédnout, provést základní test funkčnosti) bezodkladně po jeho převzetí, nejpozději do 3pracovních dnů („přejímka“), a v případě odeslání zboží přes zasilatelskou službu, po jeho převzetí od dopravce.

7.4. Jestliže kupující zboží neprovede přejímku, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době přechodu škody na zboží. Přejímku zboží musí kupující provést tak, aby zjistil veškeré vady, které je možno zjistit při vynaložení odborné péče.

7.5. Kupující je povinen bezodkladně po zjištění vady o této skutečnosti informovat prodávajícího („uplatnění reklamace“) tak, že prodávajícího informuje písemně anebo elektronicky prostřednictvím emailu anebo prostřednictvím systému YATUN s tím, že uvede následující údaje: úplné obchodní identifikační údaje kupujícího, číslo a datum vystavení dodacího listu, kterým zboží převzal, popis reklamované vady a okolností, za kterých se vada zboží projevila.

7.6. Na základě uplatnění reklamace obdrží kupující od prodávajícího obratem evidenční číslo reklamace („RMA“). Následně spolu svyplněným reklamačním protokolem (dokument vyhotovený kupujícím uvádějící RMA, identifikační údaje kupujícího, číslo a datum vystavení dodacího listu, kterým kupující zboží převzal, popis reklamované vady a okolností, za kterých se vada zboží projevila, návrh způsobu vyřízení reklamace, datum a podpis oprávněného zástupce kupujícího) doručí kupující zboží prodávajícímu. Reklamované zboží musí být vždy kompletní (včetně dokumentace, doplňků a software) a pokud možno v originálním nepoškozeném obalu.

7.7. Reklamace musí být uplatněna nejpozději do konce záruční lhůty.

7.8. Doručení zboží prodávajícímu vrámci reklamačního řízení je možno provést prostřednictvím dopravce, přičemž náklady na dopravu hradí kupující. Zásilku s reklamací je zákazník povinen viditelně označit názvem „REKLAMACE“ a evidenčním číslem reklamace (RMA) na adresním štítku obalu zásilky. Zásilku s reklamací, která bude zatížena dobírkou nebo vyúčtováním dopravného nemusí prodávající převzít. Adresa pro doručování reklamací je YATUN s.r.o., V Olšinách 2300/75, Praha 100 00 v kanceláři společnosti. Kupující má možnost zboží reklamovat i osobně, vždy od 9:00 do 17:00 v sídle prodávajícího.

7.9. Bezvadné zboží bude na náklady prodávajícího zasláno kupujícímu zpět v co nejkratším možném termínu od uplatnění reklamace, nejpozději však do 90 dnů od uplatnění reklamace.

- Kupující bere na vědomí, že podpisem doručovacího listu dopravce potvrzuje převzetí zaslaného zboží bez výhrad a na případné poškození zboží zjištěné později nelze brát zřetel, neboť po bezvýhradném převzetí zboží od dopravce nelze vůči dopravci uplatnit reklamaci. Proto je kupující při převzetí zásilky doručené dopravcem povinen vizuálně zkontrolovat neporušenost přepravních obalů celé zásilky a vizuálně zjistit stav doručeného zboží. V případě poškození obalu nebo jiných zjevných vad, nebo nesouladu mezi údaji na doručovacím listu a skutečností je povinen převzetí zásilky odmítnout, o čemž se kupující zavazuje sepsat s dopravcem zápis. Kopii zápisu je kupující povinen obratem zaslat prodávajícímu. Prodávající zašle kupujícímu zboží nové bez zbytečného prodlení poté, kdy zápis spolu s reklamovaným zbožím poškozeným při přepravě obdrží, příp. bezodkladně po jeho znovunaskladnění.

- V případě, kdy kupující zjistí nesrovnalosti v dokumentaci, dodaných dokladech ke zboží anebo v případech, kdy zjistí, že obdržel jiné zboží nebo jiné množství zboží, než jaké objednal, je kupující povinen toto oznámit bezodkladně prodávajícímu zasláním reklamačního protokolu. Pokud kupující obdržel jiné zboží, než které si objednal, je povinen spolu s reklamačním protokolem zaslat prodávajícímu i toto zboží, které musí být nepoškozeno, nepoužito a zabaleno v originálním nepoškozeném obalu. Prodávající zašle kupujícímu původně objednané zboží bezodkladně, příp. bezodkladně po jeho znovunaskladnění.

- Pokud bude kupujícímu dodáno zboží, které kupující objednal a následně zjistil, že mu toto nevyhovuje, může být vráceno zpět pouze s předchozím písemným souhlasem prodávajícího. Takové zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoškozené a v původním originálním balení, včetně příslušenství a dokumentace, v takovém případě nese kupující náklady spojené s dopravou. Cena takto vráceného zboží bude ponížena o manipulační poplatek ve výši 30 % z ceny zboží a dobropisována do 30 kalendářních dnů poté, co prodávající od kupujícího obdrží nepoškozené zboží. Zboží zatížené dopravným nebo dobírkou nebude přijato.

 

VIII.

Závěrečná ustanovení

8.1. Kupující bere na vědomí, že zboží dodávané prodávajícím je zpravidla zařízením, na které se vztahuje povinnost likvidace zařízení v souladu s příslušným ustanovením zákona č. 185/2001 Sb., v platném znění. Pro tyto účely se považuje prodávající u takového zařízení za jeho výrobce a vzniká mu ze zákona povinnost toto zařízení ekologicky zlikvidovat, a to buď sám, nebo prostřednictvím třetí, za tím účelem zřízené právnické osoby. Kupující proto bere na vědomí, že prodávající jako výrobce plní své zákonné povinnosti ve vztahu k odpadům (současným i historickým) prostřednictvím spolupráce s Rema System, a.s. IČO 64510263, se sídlem Velké Kunratické 1570/3a, Praha 4, společností, která vykonává společné plnění povinností stanovených pro oddělený sběr, zpětně sběr, zpracování, využití a odstranění elektrozařízení, a s ohledem na tuto skutečnost nebude prodávající odebírat tento druh odpadů od kupujícího.

8.2. Kupující souhlasí se zasíláním marketingových a obchodních sdělení prostřednictvím e- mailu na adresy uvedené v seznamu oprávněných osob kupujícího.

8.3. Pokud není dohodnuto jinak, jsou veškeré zásilky, týkající se obchodních vztahů společnosti YATUN, s.r.o., V Olšinách 75, 100 00 Praha 10 zasílány na adresy účastníků těchto vztahů, uvedené v obchodním rejstříku, resp. živnostenském rejstříku, resp. na adresu trvalého bydliště fyzické osoby. Pokud není zásilka řádně doručena, považuje se za doručenou třetím dnem po jejím odeslání doporučenou poštou na adresu, jak je výše uvedeno.

8.4. Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti dnem zveřejnění a nahrazují všechny předchozí všeobecné podmínky.

 

V Praze dne 3.3.2021

 

za YATUN, s.r.o.

Mgr. Martin Wokoun, jednatel

Prodávající